hoe sluit ik de sony dav-tz135 aan op mijn tv?

ik heb deze installatie vanmiddag gehaald en de radio en cd functie uitgeprobeerd, en die doet met. Nu krijg ik mijn tv scherm maar niet aangesloten op het apparaat, een hdmi kabel en een audio kabel (rood/wit) heb ik met mijn tv en de speler van de speakerset aangesloten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Rood wit is idd audio, maar die is niet nodig.

Op pagina 11 van je handleiding begint het aansluiten van het systeem op je tv.
Het enige wat je moet doen is de HDMI kabel in je tv steken en in de set. Dan kun je via de afstandsbedeniening van je TV naar het juiste externe kanaal gaan (HDMI1, HDMI2, etc) (als je bij de connector kijkt op je tv waar je de HDMI in hebt gestoken kun je zien welk kanaal je moet hebben). Je kunt dan het systeem testen met een dvd ofzo.
Let wel op HDMI verbinding schakelt niet automatisch over zoals SCART doet.

succes

Toegevoegd na 24 minuten:
Inderdaad zoals hierboven staat, moet je idd de rood/wit wel aanlsuiten als je ook het geluid van je tv over de set wil hebben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met een HDMI kabel alleen zou het moeten functioneren. Hiermee krijg je beeld en geluid van de Sony set op de tv. Wel dien je op de tv de HDMI ingang te selecteren, dit gaat niet vanzelf zoals vroeger bij scart wel het geval was.
Wil je daarentegen ook het geluid van een tv programma over de speakers van de Sony set laten lopen dan dien je ook de rood/witte audiokabel te gebruiken. Doe deze in de audio-uitgang (mits de tv dit heeft) van de tv en achterop de audio-ingang van de Sony set. Op de Sony set dien je dan 'audio-in' te selecteren.
Succes ermee.

Johan van Kieskeurig