Hoe geluid van externe boxen harder zetten via de computer?

ik heb zojuist mijn boxen aangesloten aan de laptop, die normaal voor de radio zijn met een goede kwaliteit en grote boxen. Aleeen heb ik ze nu aangesloten op mijn laptop via het koptelefoon gaatje en hij doet het nog zachter dan mijn laptop. Hoe kan dit, en hoe kan ik deze harder laten gaan (de volume van mijn computer staat op hoogst mogelijk).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben de boxen een eigen voeding?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee maar dat is ook niet bij de radio zo. En heb mijn laptop nu aangesloten aan de adapter dus..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, Maar zelfs als je de laptop hebt aangesloten op het lichtnet, kan het moederbord van een laptop meestal maar weinig stroom leveren. Ik denk dus dat je het geluid niet harder zal krijgen.

Antwoorden (1)

Nee, dit gaat ook niet.

De geluidskaart van de laptop geeft maar een heel klein vermogen af, veel te weinig om zulke boxen te kunnen voeden.

Wat je wel kunt doen is: de koptelefoonaansluiting van de laptop aansluiten op de AUX ingang van de radio/versterker en zo de boxen het geluid van de laptop laten weergeven. Het geluidsniveau van de laptop moet dan niet te hoog staan anders vervormt het geluid te veel.

Óf je sluit een actieve boxen set aan op de laptop, dat zijn boxen met een eigen versterker erin die speciaal voor PC's ontworpen zijn.

Ik zou die boxen maar zo gauw mogelijk van de laptop afkoppelen voor de geluidskaart het begeeft.