Wat te doen als je laserprinter zegt sluit de achterklep?

Mijn printer werkt niet meer. Als ik iets wil kopieren of uitprinten dan zegt ie: achterklep staat open, sluit de achterklep. Maar de achterklep is al gesloten. Niks staat open ofzo. Weet iemand wat ik moet doen? Het is een Brothers laser printer zwart/wit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja bij nader inzien in mijn printer, zag er ik toch wel een print papier in vast zitten. Bedankt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan!

Antwoorden (3)

Doe een plakbandje over de sensor dan denkt hij dat bij dicht is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is de schakelaar kapot (of zit vast) die de positie van de klep signaleert. kijk of hij op zijn plaats zit en of het "piefje" vrij kan bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak zit er dan een stofje op de sensor of toch gewoon een paper jam. Open de klep, kijk goed of er niets dwars zit. Haal desnoods de cartridge/inkt er even uit en de stroom van de printer.

eventueel met droge doek wat stof verwijderen.

Alles goed dichtdoen, stevig aandrukken en stroom erop.