Wat is de oorzaak van tril geluid diepvriezer ?

Hallo,
mijn diepvriezer maakt verschillende geluiden, 1 daarvan houd op als ik op de bovenkant vd vriezer druk, ik heb er nu een stapel boeken opgelegd, en het is ook weg. is het dan zo dat door die druk verschillende onderdelen beter op elkaar blijven zitten waardoor het minder trilt? ik kan het me nauwelijks voorstellen dat het zo werkt, vandaar mijn vraag

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat geluid komt van de compressor en je bovenblad komt in resonantie waardoor het versterkt wordt. Je oplossing is goed, je kunt er ook een ferme dreun op geven.

Trillend geluid In het geval van een trillend (of ratelend) geluid ligt dit vaak aan het leidingsysteem. Dit kan de muur van een huis raken of iets anders raken. Zorg ervoor dat de vriezer recht staat en nergens tegenaan komt, waardoor het vervelende geluid wordt veroorzaakt. Het kan ook worden veroorzaakt doordat er iets op de vriezer ligt. Het apparaat dient daarnaast recht te moeten staan, dus controleer dit voor de zekerheid even met een waterpas.

Bronnen:
http://www.vriezer.nl/vriespedia/vriezer-b...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100