Ik wil een krachtige (vracht)autobatterij (accu) kopen om met een omvormer naar 220V te gaan. Welke specificaties moet de batterij hebben?

Ik wil mijn akoestische versterker gebruiken om op straat muziek te spelen. Deze is 65W (op de achterzijde vind ik evenwel: 240V~120W 50Hz). Ik wil graag een groot vermogen, zodat ik deze gedurende meerdere uren kan gebruiken. Ik dacht dus aan de grootste accu's, maar misschien is een kleinere ook bruikbaar? Ik ken te weinig af van elektrische toestellen om dit alles zelf uit te zoeken.
Alvast bedankt voor de hulp!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik gebruik daarbij ook een ander toestelletje dat een voedingsadapter gebruikt waarop staat: 100-240V 50-60Hz 250mA output: 9V-0.5A 4.5W

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee, het idee is leuk. maar wat voor een omvormer ga je gebruiken??? dit is een VEEEL groter probleem als een accu vinden.

Het beste antwoord

Je kunt voor dit betrekkelijk lage vermogen vrijwel elke 12 V accu gebruiken, het aantal Ah bepaalt hoe lang jouw systeem kan spelen.
Stel het gemiddelde vermogen waarmee de versterker speelt is 70 W, een accu van 12 V en 60 Ah kan dus 12 x 60 = 720 Wh leveren. Theoretisch kan de versterker dus 10 uur spelen op een volle accu.
Voor langere tijden zul je een grotere accu nodig hebben.
De omvormer die je nodig hebt zou een vermogen van 150 W moeten hebben.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als het een buizenversterker betreft dan zal het opgenomen vermogen hoger kunnen liggen, de speeltijd kan dan korter zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja alleen jammer dat deze persoon denk ik geen geschikte omvormer heeft die een zuivere 50Hz sinus kan genereren. en goedkope blokvorm generator, UPS of een kijkshop omvormer zal een hoop gebrom opleveren en geen geld in je pet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch wel, het is een zuivere sinus, want ik had hem vroeger gebruikt voor mijn laptop en dus had ik daarvoor aangeraden gekregen deze te gebruiken zodat ik een zuivere sinus zou hebben. En hij geeft 50Hz. Het is deze: http://www.kadlec-broedlin.de/ManualSine250sept2001.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O ja, het is geen buizenversterker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar er staat wel op de omvormer: 250W-500W. Is dat een probleem? U schreef dat de omvormer een vermogen van 150W zou moeten hebben. Misschien bedoelde u minimaal 150W?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
( nette omvormer ), dit moet gewoon gaan, je opgenomen vermogen is 120W, aangezien je omvormer 200w ( 400 piek ) aankan zal dit geen probleem geven. pas het sommetje hierboven toe en je zal een theoretische speelduur van 6 uur hebben, de meeste standaard accu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus ja als je wat meer speeltijd wil, kan je er 2 kopen of een grotere. let wel op dat je omvormer een beetje koel blijft, zet deze dus niet in de volle zon. have fun.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De transistorversterker gebruikt nooit voortdurend het piekvermogen van 120 W, dat gebeurt alleen bij inschakeling.
tijdens normaal bedrijf zal het verbruik waarschijnlijk zelfs minder dan 70 W zijn tenzij je voortdurend op volle oorlogsterkte speelt.
De aangegeven 150 W was inderdaad het minimum om de inschakelpiek aan te kunnen, jouw 500 W sinus is heel chique!
Een omvormer van 500 W is doorgaans voorzien van een ventilator zodat oververhitting niet snel zal optreden.