Kan een ip adres van locatie verandere zonder dat het van eigenaar verandert? Bijv van malden naar eindhoven en terug naar malden? Laptop ofzo?

Ik hou 1 ip adres in de gaten die mij telkens lastig valt maar nu verandert de locatie van malden naar renswoude naar malden naar asten naar malden naar eindhoven en terug naar malden , is het mogelijk dat deze persoon een laptop gebruikt en deze meeneemt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok super ! vond het al vreemd

Antwoorden (1)

hoi balou22,

het is mogelijk om IP adressen te blokkeren.
dat kan je in de router doen, klaar!
je kan ook namen blokkeren, ook in de router.
in de PC kan je bepaalde afzenders rechtstreeks naar de prullenbak verwijzen, zodat je ze ook niet ziet.
maar dan heb je het mailtje al binnen.

mailwasher is een programma dat voordat jij je mail ophaalt vooraf kijkt wie vriend en wie vijand is.
jij bepaald zelf wie welkom is.

heb je een G-mail adres, dan kan je hetzelfde doen, zonder afzonderlijke software, je verklaart de pestkop tot 'spam'
je ziet hem dan nooit meer.

een IP adres verhuisd niet, een MAC adres is machine gebonden. een socket is het komplete adres, namelijk de combinatie van IP adres en mac adres.
jouw pestkop, kan verhuizen, zit dan op een ander IP adres, maar heeft wel zijn eigen mac adres, dat verandert niet, hoewel, het is mogelijk om zelfs dat te veranderen (dat wordt spoofen genoemd)

het IP adres is vergelijkbaar met de deurbel, als die gaat, kan het voor jouw zijn, maar het is heel goed mogelijk dat de aanbeller voor het jouw ouders, kinderen, broer, zus, hond of kat is. wie de deur opent kan zien voor wie het bezoek is.

de bezoeker meld voor wie hij komt, waarna de router 'hem' doorstuurt naar de juiste ontvanger. dit verloopt via het thuisnetwerk. de router is de voordeur, de firewall kijkt of de bezoeker welkom is, en controleert meteen of 'de kleine kinderen' niet ontsnappen, dus een soort van poortwachter.

groeten, Dré