Kan ik mijn koelkast ombouwen tot warmkast?

Het klinkt misschien dom, maar kan ik mijn koelkast ombouwen dat hij juist warm word in plaats van koud?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat kan. Heb het ooit bij iemand gezien die zelf bier brouwde. Je koelkast gewoon afzetten en er een gloeilamp in laten branden. Doordat de koelkast goed geïsoleerd is, behoud zij de warmte van de gloeilamp. De sterkte zal afhangen van de temperatuur die je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Voor het kweken van bepaalde kruidige medicinale planten kan je goed gebruik maken van een koelkast.

De hele elektrische installatie eruit halen, lamp erin, verwarming erin en zorgen voor wat ventilatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De koelkast niet meer aansluiten aan de pomp. Beste is de verdamper en pomp te laten demonteren bij een installateur, omdat de gassen beter niet in de lucht terecht komen. Een lamp erin hangen, hoe meer watt hoe warmer. Wij gebruikten deze manier om lasbegetten te bewaren.