In mijn net gekregen oven zit in de achterwand zeven gaten van ongeveer 1,5 diameter per gat. vinden, wat zijn die gaten? (het is een vendomatic)

Ik heb al gekeken op internet en kon helaas de oven nergens vinden, ik vraag me af, mis ik een onderdeel in de oven, of zijn dat een soort luchtgaten en gaat daarmee de warmte van de oven niet verloren?
Ben benieuwd of iemand het antwoord weet!

Toegevoegd na 10 minuten:
@Veelkantie..goeie tip, maar het is een gasoven..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Laat me raden... het is een oven met een hete lucht stand! En nu mag jij raden waar die gaten voor zijn ;)

Toegevoegd na 1 uur:
In geval van een gasoven kan het niet anders zijn dan gaten die bedoeld zijn voor de afvoer van verbrandingsgassen en aanvoer van zuurstof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi gast78535,

het zijn ventilatiegaten om de warmte rondom het elektrische deel af te voeren.
vermodelijk zitten er aan de voorkant, onder de oven ook gaten, of een sleuf.
zorg dat de ruimte achter de oven niet is afgesloten.
net zoals bij de inbouw koelkast moet er enige ventilatie zijn.

de lucht IN de oven wordt keer op keer verhit, dus die lucht blijft binnen. omdat de oven van binnen heet is, zal ondanks de isolatie toch warmte naar buiten treden.
die warmte rondom de elektrische installatie kan schadelijk zijn, die moet worden afgevoerd. daarvoor zijn die gaten.

groeten, Dré