Waarom zie ik bijna geen dvd recorders te koop in de winkels?

Dat vhs niet meer gemaakt word snap ik wel. Maar dat er nu bijna geen dvd recorders meer in de winkel liggen is wel opvallend.Bewaren mensen geen video opnames meer dan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Dat is omdat het opnemen op harde schijf veel praktischer is. Harddiskrecorders zie je wel overal.

Daarnaast is het medium DVD niet geschikt om HD-opnames op te slaan.
bamibal
12 jaar geleden
Als aanvulling op het eerste antwoord...
Bijna alle programma's zijn terug te zien op internet... Er isdus haast geen vraag naar opslagmedia voor tv programma's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Of de volgende dag herhaald. Series kijken mensen veel liever (althans ik) van torrents/nieuwsgroepen, geen storende veronica+8 tekens in beeld + ondertitels en niet een half jaar wachten op de uitzending.
Je hebt maar een beperkte opslag op een dvd. Als je iets wil opnemen in hoge kwaliteit heb je kans dat het niet past. Of je moet eerst weer oude programma's gaan verwijderen. m.a.w. een Hdd recorder is veel vriendelijker in gebruik.

Maar je kunt met je hdd recorder ook op een dvd opnemen en wat op je hdd staat overzetten op een dvd