Hoe komt het dat mijn geheugenkaartje niet werkt?

Ik heb onlangs een geheugenkaartje gekocht van het merk tom-tec bij de bart smit, het probleem is nu als ik het erin stop komt er dit "Geheugen kaart heeft onbekende indeling.Bij opnieuw formatteren worden alle gegevens verwijderd.Doorgaan" Dan druk ik op ja en komt er dit "formateren..... Geheugen kaart niet aanwezig ! Wiet iemand hoe dit komt? ALvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat de kaart vergrendeld is. Aan de zijkant zit een schuifje om dat op te heffen.
Het kan ook helpen om dit schuifje even drie keer op en neer te halen en dan te eindigen in de ontgrendeldstand.
Wrs doet de kaart het dan weer.
Zie uitgebreidere uitleg in link.