Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

videorecorder accepteert videoband niet, waarom ?

mijn videorecorder gooit mijn videoband der uit meteen als ik hem erin heb gedaan hoe kan dit en hoe verhelp ik het
het is een Philips Matchline 6 Head A/V Longplay
ik weet niet wat het allemaal betekent maar kan iemand mij helpen ?

Toegevoegd na 17 minuten:
we hebben het ook met andere videobanden geprobeerd dus het ligt niet aan de videoband

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Misschien is de band al vol of is het een ander merk band.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zal toch echt wat defect zijn. Dus of laten repareren (als je zelf dit net kan) anders nieuwe kopen (ja ze zijn er nog)

Toegevoegd na 31 seconden:
dacht dat het de VR220 was...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het laden van een videoband in een VHS-recorder is een complexe mechanische gebeurtenis.
Als er ergens iets verbogen of losgeschoten is dan merkt de recorder dat de handeling niet voltooid kan worden en gooit de band er direct weer uit.
Je zou de kap eraf kunnen halen en kijken of je een oorzaak ziet.
Je moet dan wel gewoon de spanning erop houden en kijken of alles naar behoren draait en beweegt.
Oppassen dat je de schuinstaande koppentrommel niet beschadigd, dan ben je verder van huis.
Als je weinig verstand van zaken hebt dan kun je hem beter laten repareren door een TV reparateur, als je er tenminste nog een kan vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb wel eens begrepen dat een VCR het ingewikkeldste mechanische massageproduceerde consumentenapparaat ooit is. Zo'n ding open aan het werk zien is ook een waar schouwspel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou mij niks verbazen!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding