airco, gebruik thuis met veel rokers?

Airco, moeten alle ramen dicht?
Ook met veel rokers in de kamer?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laat rokers buiten roken, zeker als je zelf niet rookt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
welke soort airco:
monoblock of split level?

Het beste antwoord

bij het gebruik van airco moet men alles sluiten (op eventuele aanwezige luchtroosters na voor de aanvoer van lucht).-Dat staat los van het wel dan niet roken.de airco zal zeker ook de rook filteren en naar buiten verplaatsen,maar als dat heel veel rook is kan het binnen zeer onprettig worden.airco met ramen open is een soort koelen van het heelal,dat gaat dus niet lukken.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een airco zuig warme lucht aan en koelt dit af om vervolgens weer dezelfde ruimte in te blazen. Een raampje open om frisse lucht aan te zuigen is altijd aan te bevelen. Een airco filtert geen rook. En verplaatst het niet naar buiten. Deze systemen bestaan wel, maar dan heb je het over luchtbehandeling. Een standaard airco doet dit niet.

Andere antwoorden (1)

Nee, je kan wel een raam openzetten, de airco gebruikt alleen wat meer energie.
Uit eigen ervaring met de airco zou ik zeker wel een raam open zetten, door het circuleren van de rook gaat echt alles in een kamer naar rook stinken.