moet ik perse een ontvanger nemen bij Ziggo?

Ik maak thuis nog steeds gebruik van een analoog tv-signaal van Ziggo. Ik ben niet geinteresseerd in een all-in-one abonnement, maar wil wel overstappen naar digitale TV. Uiteraard heb ik hiervoor een ontvanger (kaartje past niet in de TV). Ben ik dan altijd aangewezen op een nieuwe HD ontvanger die Ziggo aanbiedt, if kan ik ook alleen kostenloos mijn huidige abo omzetten en op Marktplaats op zoek gaan naar een gebruikte ontvanger.
Als dit laatste zo is, waar moet ik dan op letten qua merk en specs.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als je geen behoefte hebt aan HD-televisie, kun je prima een tweedehands gewone decoder kopen. Ook heb je een smartcard nodig.

Als je al het analoge signaal ontvangt, hoef je niets om te zetten. Digitale TV zit bij de prijs inbegrepen. Je moet alleen even je smartcard registreren op de website van Ziggo, en je kunt kijken!

Toegevoegd na 1 minuut:
Een veelgebruikte "gewone" ontvanger is de Humax IR-FOX C. Deze is soms al voor twee tientjes te koop.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook de Samsung digitale decoder DCB-B270OR is een veel gebruikte gewone ontvanger.
Waar je op moet letten decorder is die geschikt voor kabel (DVB-C) en ziggo.
Nl DVB-T is voor digitenne en DVB-S voor de schotel.

Andere antwoorden (3)

Of het verplicht is weet ik niet, maar je kan de uitgebreide gegevens van de ontvanger overnemen van hun site en die opzoeken op marktplaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan wel een tweede hands kastje aanschaffen via marktplaats e.d. maar je zal altijd Ziggo moeten bellen of ze jouw kanalen digitaal willen doorsturen. En dan zullen ze je altijd een totaal pakket willen aansmeren. Maar het is zeker wel mogelijk om alleen TV te nemen van Ziggo. Alleen maken ze dit zo duur dat je net zo goed een All-in-one pakket kunt nemen. Heb ik ook trouwens, en ik moet zeggen (in tegenstelling tot een hoop andere beweren) ik heb NOOIT klachten wat betreft internet, bellen of TV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al een kabel abonnement hebt bij ziggo krijg je de digitale zenders er gratis bij.

Gewoon een smartkaart kopen regristeren en een decorder die geschikt is voor ziggo. (max 3 smartkaarten)
zie:
https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-ontvanger/gecertificeerd/tabs/2/hd-ontvangers/

Deze decoders kun je ook gewoon in de winkel kopen of via marktplaats.
Mocht je meerdere digitale zenders willen ontvangen dan kun je een ander TV pakket aanschaffen of een aanvullend abonnement nemen.

je hebt dus geen alles in 1 nodig.