wat zit er in een dynamo?

Ik vindt het zonde er een uit elkaar te halen. dus kan iemand me er mee helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (4)

In een dynamo zit een of meerdere magneten en een of meer spoelen gewikkeld met koperdraad om een weekijzeren kern.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spoeltje met koperdraad en een magnetisch ankertje, net zo als in een elektromotortje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vaste spoel doorgaans ,die men stator noemt en een ronddraaiende magneet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met het gedeeltelijk openzagen van de dynamo ben ik wel even bezig geweest! Maar hiermee krijg je wel een goed beeld van de ingewanden......