Worden de snelheden van de huidige KPN pakketten ook verhoogd?

Beste mensen, een paar dagen geleden heb ik gelezen dat de pakketten van KPN glasvezel worden verhoogd qua snelheden, de 50Mbit/s zou worden verhoogd naar 100Mbit/s zonder verhoogde tarieven. Mijn vraag is nu of de bestaande contracten ook worden verhoogd qua snelheden. Zou toch heel raar zijn als de mensen die al glasvezel hebben worden afgezet? Ik heb zojuist een speedtest gedaan en kwam uit op precies 50 mbit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt ervan uitgaan dat jouw bestaande pakket ook in snelheid wordt verhoogd. Het zou heel vreemd zijn als nieuwe klanten een 2 maal zo snelle verbinding zouden krijgen als de bestaande klanten, terwijl de kosten hetzelfde zijn.

Als lokkertje worden wèl soms lagere prijzen berekend voor nieuwe klanten, maar die zijn vaak tijdelijk, zoals het eerste halfjaar voor de helft van de prijs of zoiets. Maar het is heel ongebruikelijk om nieuwe klanten verbindingen te leveren die veel sneller zijn, dan die van bestaande klanten.

Controleer wel even welk contract je hebt. (instap, standaard, premium)

Dat je met je speedtest niet verder komt dan 50 mbit is helemaal niet vreemd. Providers adverteren altijd met snelheden TOT een aantal maximum m/bits. Daarmee dekken ze zich in. Die snelheden haal je alleen onder optimale omstandigheden. Ik heb een internetabo met een uploadsnelheid TOT 2 mbit, maar de snelste upload die ik ooit heb gezien is 1,2 mbit.