Kan ik mijn iPod Touch 4e generatie opladen met een AC adapter via het lichtnet?

Bij de iPod zit een snoertje met een USB-stekkertje, dat normaliter in de pc gestoken moet worden.
Ik heb ook nog een adapter liggen die in een gewoon stopcontact past. 't Is eigenlijk een gewone stekker met aan de achterkant een USB-aansluiting. Zie foto.

Op de adapter staat:
input: AC 100V-250V 50/60Hz 4W
output: DC5V 350mA

Kan ik de iPod ongestraft met die adapter opladen? Of wordt hij dan misschien overbelast?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja dat kan!
Ik heb zelf ook een iPod 4g en laad hem altijd zo op.
Het werd mij zelfs aangeraden om hem zo op te laden.
Wel uitkijken, je moet je iPod nooit langer dan 8 uur aan de lader laten, dat is slecht voor je batterij!