Hoe kan ik vanaf mijn computer films bekijken op mijn TV?

Ik bedoel dan niet om mijn computer aan te sluiten aan de TV. Ik bedoel de films op mijn computer af te spelen via mijn netwerk, waar zowel computer, TV (sony 40fx720) als mijn home cinema set van sony (fx380) op aangesloten staan. In de huidige situatie kan ik DIVX bestanden afspelen via dit netwerk, maar X264 bestanden of DVD5 bestanden (vob) worden niet gelezen. Mijn collega heeft het steeds over een soort mediaplayer die je op je netwerk kan aansluiten en zo bovengenoemde bestanden kan af laten spelen via je netwerk op je tv. Wie heeft hier ervaring mee en wie kan mij vertellen wat ik hiervoor het beste aan kan schaffen? Het gaat niet om software, want dat heb ik al menig maal geprobeerd, maar gewoon apperatuur waarmee dit mogelijk is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi,

Je kan gebruik maken van een media streamer of een media tank google eens op Popcorn-hour. Deze apparaten kunnen via het netwerk films streamen, en het apparaat zend dit dan door naar je TV. Ook kan je een harde schijf in een media tank plaatsen en films dan hierop zetten en vervolgens afspelen.

Ik zelf heb ook een media tank en heb hier al 2 jaar plezier van! Streamen doe ik niet, maar kan ik wel :)

Toegevoegd na 1 minuut:
En een popcorn-hour kan zeer waarschijnlijk de bestanden afspelen waar jij het over hebt. Het kost wel wat, maar zo'n apparaat is geweldig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Koop een Apple tv daar kan het ook mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een apple tv is geen televisie, maar een kleine mediaplayer waarmee je films kan huren. airplay kunt gebruiken. En als je ander apple apparatuur heb kun je die ook aan je tv koppelen.
allemaal via je eigen netwerk.