Waarvoor dient de drie-standen-knop op een (oude) Tefal Variotoaster ?

Toen onze broodrooster de geest gaf, hebben we uit de kelder de oude broodrooster van mijn schoonmoeder opgescharreld ; die doet het nog prima.

Het is een oude Tefal Selection 3 Variotoaster in een model dat niet meer verkrijgbaar is, vermoedelijk jaren '80. (Wit ; één gleuf).

Naast de normale standenknop (draaiknop) voor de bruiningsgraad, zit er vooraan op het apparaat ook nog een knop die je op 1-2-3 kunt zetten. We hebben echter geen idee waarvoor die is.

We hebben al heel wat gegoogeld en zelfs een mail gestuurd naar Tefal, maar dat leverde niks op. Heeft iemand wellicht dit ding ooit gehad en weet die (nog) waarvoor die driestandenknop is (en wat wat is ?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ermee bijhouden hoeveel broodjes je al geroosterd hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mischien voor de temperatuur te regelen?
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik kan hooguit gokken. --  Misschien de "breedte" van de inhoud, dus hoe ver de "houders" uit elkaar staan. --  Misschien is de ene knop voor de tijdsduur, en de andere voor het vermogen. Soms wil je liever langere tijd op laag vermogen toasten, soms liever kortere tijd op hoog vermogen. Zou je een foto kunnen toevoegen aan de vraag?
naamlooss
12 jaar geleden
Maak 3 toast op 3 verschillende standen en hou de tijd in de gaten, dan zou u er waarschijnlijk achterkomen waar deze voor dienen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Nou, niet helemaal. Sommige toasters weten dat ze bij de eerste keer nog koud zijn, en doen er dan dus langer over. Het tweede toastje is dan een stuk sneller klaar, ook als je alle knoppen in dezelfde stand houdt. Of dat voor Marleens Variotoaster ook geldt, weet ik niet, maar het zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of misschien voor de binnenkant omhoog en omlaag te zetten

Antwoorden (1)

Als ik kijk naar vario toasters op het net hebben ze allemaal een 3 standen knop..,
Ontdooi stand, 1 kant bruin. 2 kanten bruin.
Zal dit niet ook gelden voor dit tefal model...
Als je kijkt naar de naam vario... Klinkt het mij logisch in de oren...
Of ie het nog doet is natuurlijk een ander verhaal na 20 jaar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij doet het verder nog uitstekend ; ik zal er eens een paar oude boterhammen aan opofferen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had het ook alleen over die knop ;-)
Als die al 20 jaar op het zelfde standje staat ...