Hoe kan het dat als je electrisch last dat je de te verbinden stukken wel aan kan raken?

Voor zover ik weet maak je in principe sluiting.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

De spanning is laag, amperage is hoog! lage spanning voel je niet.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De relatief lage spanning levert wel een hoge stroom in het werkstuk omdat metaal een lage weerstand heeft.
Het menselijk lichaam heeft een veel hogere weerstand zodat daar maar weinig stroom kan lopen.
Pas bij spanningen boven 48V wordt de stroom groot genoeg en dus gevaarlijk geacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De spanning staat op het lasgereedschap. De te lassen delen zijn verbonden met de 'nul'. Dus er staat pas spanning op de te lassen delen al je het lasstaafje er tegenaan houdt.