Hoe kan ik mijn radio hogere frequenties laten draaien?

I hou heel erg van Vliegtuigen, en ik weet dat communicatie voor vliegtuigen op 118.00-136.00 frequenties gaan, en mijn oude radio dus niet digitaal (je moet hem nog met een knop naar de juiste frequentie draaien). En die gaat tot 104.00 dus als iemand weet hoe ik de frequentie kan opvoeren tot 118.00-136.00 dan hoor ik het graag. Ik heb ook op internet gezien dat je zelf een radio kan maken en die gaat tot hoever mogelijk is. en als iemand weet waar ik op internet een radio kan kopen die tot 136.00 frequenties gaat dan hoor ik dat ook graag.

Groetjes: Sem Postma

Gebruikersnaam:17454

Toegevoegd na 3 minuten:
De Frequenties voor Radio Navigatie in Vliegtuigen zitten van 108.00-117.950

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kunt in een oude analoge radio proberen de oscillator-frequentie wat te verhogen, maar meestal is het bereik van de trimmers niet zoveel dat je er 30 MHz bijdraaien kan.
Veel beter kun je een scanner kopen die speciaal voor het doel gemaakt is, je kan dan digitaal de gewenste frequenties kiezen.
Bijvoorbeeld bij Conrad de vliegtuigscanner FR-100
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rode regelbare spoel met beetjes verdraaien, normaal moet je wel aangepaste apperatuur hebben voor de juiste afstellingen.lees ook even op deze site ...
http://www.philipsradios.nl/forum/index.php?mode=thread&id=70