Is er een serie/programma van Nederland die in het buitenland wordt uitgezonden met ondertiteling?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik behlgrijp wat je bedoeld. Het zou best kunnen, net zoals iets van kuifje of is dat niet van oorsprong een nederlands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is Belgisch, dus Vlaams en Frans.

Antwoorden (1)

De serie "Baantjer" wordt/ of werd op de vlaamsche zender met Nederlandse ondertiteling uitgezonden.

Toegevoegd na 9 minuten:
Nederlandse en Vlaamse producties worden onderling ook vaak ondertiteld. Dit heeft als reden dat veel Nederlanders moeite hebben met het verstaan van bepaalde Vlaamse dialecten, tongval en omgekeerd. Ook redelijk goed verstaanbare gesprekken worden vertaald vanwege het gebruik van een typisch Nederlandse of Vlaamse woordenschat. Voorbeelden van deze programma's zijn Nederlands-Belgische producties zoals Aspe, Expeditie Robinson en Peking Express. Ook Nederlandse series als Baantjer, Gooische Vrouwen en Meiden van De Wit worden ondertiteld. In Nederland krijgen series als Jambers en Spoed dergelijke ondertitels.