Waarom krijg ik geen schok wanneer ik in een vochtige badkamer sta+krijg ik geen schok wanneer ik door de dikke mist fiets onder hoogspanningskabels?

We hebben het hier over een zeer vochtige badkamer waarbij de druppels vocht aan het plafond hangen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Powergen
12 jaar geleden
Hoezo zou je een schok moeten krijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk omdat de mist zo dicht is...

Antwoorden (3)

Omdat je geen direct contact hebt met de stroom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een doucheruimte vind je onder de wastafel een dekseltje in de muur: hierin zitten alle aarddraadjes naar de betonmat onder je douchevloer, naar de beide kranen en naar de metalen zitbank en naar de metalen badkuip en zelfs een draad naar het metalen handvat.
De reden van al die draadjes is blikseminslag want de bliksem is nou werkelijk verzót op luchtverontreiniging en kennelijk staan sommige zepen ook al op het smulmenu van de bliksem (2 rapporten univ.Louisiana)

Prikken onder doorfietsen van een hoogspanningslijn komt wel degelijk voor: er bestaan inderdaad enkele regio's zoals rond Breda, Doetinchem en Limburgse kolenmijnen waarin vooral meisjetieners erover klagen - maar waarom volwassenen dit effekt niet hebben is geen verklaring voor gevonden.
Vermoedelijk gaat het hier om vergrote uitstoot van emanatie U-222 ook wel (radon) geheten: de kleine letter en de haakjesvermelding zijn hier verplicht omdat het om een 4-daagse verschijningsvorm van een isotoop gaat - geen wonder dus dat emanatiegas vroeger vaak wel 'een aardstraal' genoemd werd wat wel degelijk een bestaand bodemgas is en heeft inderdaad ferromagnetische eigenschappen - dit in tegenstelling met echte Radongas dat als echt element inerte eigenschappen heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om electriciteit te geleiden moet er een aaneengesloten weg zijn naar jou toe. Waar jij het over hebt zijn allemaal losse deeltjes water (gas, damp, nevel hoe je het wilt noemen). die geven de spanning dus niet door.

vandaar dat je ook meterkast brande met een poederblusser moet doven