Waar laat ik m'n horloge batterij vervangen?

Ik heb voor mijn verjaardag een Fossil horloge gekregen. Het is geen superdure, maar wel duur genoeg om zuinig mee om te gaan (ik denk 1xx euro). Batterijtje is leeg.

Kan ik gewoon bij iedere juwelier/horlogeboer het batterijtje laten vervangen, of vervalt dan de garantie? Blijft hij dan waterdicht? Wat hoort zoiets te kosten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja hoor, in de meeste gevallen wel! Bij een erkende juwelier zorgen ze ervoor dat je horloge waterdicht blijft, en de garantie niet vervalt. Sommige horloges moeten echter terug naar de de fabriek om de batterij te laten vervangen.

Bij de juwelier dan maar, en liefst bij een juwelier die ook dat merk verkoopt. Dan heb je geen gedoe met vervallen van garantie en zo.

bovenstaand antwoord en de kosten zijn rond de 5 euro... Valt mee hè ;)

Ik laat de rattebijtjes altijd op de markt vervangen,door de daar aanwezige sieraden en horloge handelaar! Gaat prima en is redelijk goedkoop(vanaf 3,50 euroi). Ook blijven ze waterdicht.

Je moet eigenlijk even het horloge teruggeven aan diegene die het jou gegeven heeft. Hij/zij heeft vast de kassabon/garantiebewijs nog wel. Het eerste nieuwe batterijtje is namelijk altijd gratis, als in garantie. En het vervangen kan gewoon bij de juwelier.

Ik heb een Omega waterdicht horloge en daar worden bij een batterijwissel, ook de afdichtingsringen vervangen omdat die bij het opendraaien van het horloge kunnen beschadigen. Sommige juweliers hebben een mogelijkheid om de waterdichtheid te testen. Voor een batterijwissel betaal ik wel ongeveer 100 euro, dus voor een horloge van 100-200 zou ik dat soort grappen niet uithalen. Wel zou ik naar een juwelier gaan die het merk Fossil verkoopt.

Bij de Hema, kun je dat het voordeligst, die hebben alles in voorraad en ze zetten het er ook nog in voor je... (Maar of dat bij elke Hema is, dat weet ik dan weer niet) Het is maar een paar eurootjes.. Garantie vervalt er niet door...

Ik laat mijn horloge altijd opsturen, is meestal wel iets duurder, maar dan weet je ook zeker dat het goed gedaan word. Het lijkt misschien een groot bedrag, maar je hebt dan wel weer je horloge in een staat zoals je hem gekocht hebt als je gaat kijken naar waterdichtheid e.d. Bij de meeste juweliers ben je hier zeker niet verzekerd van.

V&D je kan er op wachten, en kosten inderdaad rond de €5

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100