Waar laat ik m'n horloge batterij vervangen?

Ik heb voor mijn verjaardag een Fossil horloge gekregen. Het is geen superdure, maar wel duur genoeg om zuinig mee om te gaan (ik denk 1xx euro). Batterijtje is leeg.

Kan ik gewoon bij iedere juwelier/horlogeboer het batterijtje laten vervangen, of vervalt dan de garantie? Blijft hij dan waterdicht? Wat hoort zoiets te kosten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
28.3K

Antwoorden (9)

Ja hoor, in de meeste gevallen wel! Bij een erkende juwelier zorgen ze ervoor dat je horloge waterdicht blijft, en de garantie niet vervalt.
Sommige horloges moeten echter terug naar de de fabriek om de batterij te laten vervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de juwelier dan maar, en liefst bij een juwelier die ook dat merk verkoopt. Dan heb je geen gedoe met vervallen van garantie en zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bovenstaand antwoord en de kosten zijn rond de 5 euro... Valt mee hè ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat de rattebijtjes altijd op de markt vervangen,door de daar aanwezige sieraden en horloge handelaar! Gaat prima en is redelijk goedkoop(vanaf 3,50 euroi). Ook blijven ze waterdicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sieraden- en horlogehandelaar
Je moet eigenlijk even het horloge teruggeven aan diegene die het jou gegeven heeft.
Hij/zij heeft vast de kassabon/garantiebewijs nog wel. Het eerste nieuwe batterijtje is namelijk altijd gratis, als in garantie.
En het vervangen kan gewoon bij de juwelier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie info dit!! Ga ik proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kom er niet verder mee. Ik kan nergens iets vinden over het eerste batterijtje. Niet in de handleiding, garantie of internet. Heb je een link ofzoiets? Je komt zeker in aanmerking voor het beste antwoord, maar vooralsnog kom ik er niet verder mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal staat het wel in de garantie.
Als ik jou was zou ik gewoon met de kassabon en de garantie naar de juwelier gaan waar je het gekocht hebt en het daar vragen.
Je kunt dit ook alleen doen bij de juwelier die het horloge verkocht heeft.
De reden dat ze dit aanbieden is dat je niet weet hoe lang het horloge al te koop heeft gestaan. De horloges die je koopt, daar zitten de batterijen al in. Met andere woorden, als dat horloge al 2 jaar in de etalage gelegen heeft (de tijd dat die bij de fabrikant/importeur gelegen heeft nog niet eens meegerekend), is de kans groot dat het batterijtje eerder leeg is dan bij een horloge dat er pas net ligt.
Ik heb een Omega waterdicht horloge en daar worden bij een batterijwissel, ook de afdichtingsringen vervangen omdat die bij het opendraaien van het horloge kunnen beschadigen. Sommige juweliers hebben een mogelijkheid om de waterdichtheid te testen.

Voor een batterijwissel betaal ik wel ongeveer 100 euro, dus voor een horloge van 100-200 zou ik dat soort grappen niet uithalen. Wel zou ik naar een juwelier gaan die het merk Fossil verkoopt.
paulus811
14 jaar geleden
Bij de Hema, kun je dat het voordeligst, die hebben alles in voorraad en ze zetten het er ook nog in voor je... (Maar of dat bij elke Hema is, dat weet ik dan weer niet)

Het is maar een paar eurootjes.. Garantie vervalt er niet door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat mijn horloge altijd opsturen, is meestal wel iets duurder, maar dan weet je ook zeker dat het goed gedaan word. Het lijkt misschien een groot bedrag, maar je hebt dan wel weer je horloge in een staat zoals je hem gekocht hebt als je gaat kijken naar waterdichtheid e.d.
Bij de meeste juweliers ben je hier zeker niet verzekerd van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
V&D
je kan er op wachten, en kosten inderdaad rond de €5