Waar moet je op letten bij het aanschaffen van een goede leeslamp?

Ik heb mij al een paar keer verkocht aan zo'n vloerlamp met zo'n spot eraan, maar die voldoen niet. De hanglamp in mijn voorkamer is op zich wel fel genoeg, maar dat wil ik de rest van het gezin niet aandoen want dat staat heel ongezellig.

Ik zou wel het liefst een vloerlamp willen hebben die ik bijv. achter mijn hoekje van de bank kan zetten, maar dat de rest er zo min mogelijk last van heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

hoi dezegebruikersnaambestondnogniet,

ik heb een wandlamp op een dubbele beugel gemonteerd.
die kan je in elke positie boven je boek/bank manoeuvreren
een spot (dus geen flood) lamp en je bent in zaken
sluit het geheel op een (snoer)dimmer aan dan kan je de lichtsterkte ook nog aanpassen.
kortom, DOEN!
veel leesplezier.
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Doe eentje die niet veel feller is dan de andere lampen in je huis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hadden het zelfde probleem,
wij wilden ook licht op een speciale
plek, wij hebben dit opgelost met
een staande lamp, met beweegbaar
bovenstuk,die kan je elke richting
bewegen, zo dat niemand er last
van heeft.