Waar moet je op letter bij aanschaf van oplaadbare batterijen?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik wil graag 2 aaa batterijen voor mijn koptelefoon

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens naar Eneloops, zijn aardig prijzig maar hebben zeker een voordeel ten opzichte van gewone oplaadbare batterijen; ze lopen niet leeg als ze een paar weken niet gebruikt zijn.
Tenzij je binnen een paar dagen een setje verslijt, dan maakt het niet uit.

Het beste antwoord

Als je het over de AA batterijen hebt, moet je letten op het getal wat staat voor mAh. Gebruik je deze batterijen voor toestellen waarvoor kracht nodig is, kan je best minimum 2500 mAh nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is of je toestel er wel geschikt voor is! Oplaadbare accu's geven 1¼ volt af - batterijen 1,6volt.
Bij gebruik van 8 accu's leveren sommige toestellen een paar dummy's bij zodat je 6 batterijen kunt plaatsen.
"Oplaadbare batterijen" ja die bestaan wel, je kunt ze maar 30 keer opladen en ontladen en dan zijn ze versleten ook - accu's zijn van het Ni-Hybridetype en is 500 keer op/ontladen standaard - mits je ze na ledig DIREKT gaat laden halen ze gemakkelijk de 1200 keer.
Inmiddels zijn er ook losse lithiumaccu's wel te koop: die zijn altijd 3 volt en hebben een heel andere diameter dus ze passen niet in een standaard toestel. Lithium MOET je na ledig direkt opladen anders zijn ze al metéén kapot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aldi heeft goede batterijen voor weinig geld (ooit ook als beste getest bij de kassa geloof ik)

Toegevoegd na 33 seconden:
Ik bedoel het programma Kassa