Hoe heet een schakelpaneel waarbij als de ene schakelaar 'aan' gezet wordt, de andere vanzelf 'uit' gaat? En bestaan deze met meer dan 2 schakelaars?

Ik wil een schakelaar maken of kopen om ongeveer 5 lampjes op aan te sluiten die nooit tegelijk kunnen branden. Daarbij moet het zo klein mogelijk zijn.
Ik hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit kan je het makkelijkste realiseren met een nokkenschakelaar.
Deze kan je bij de meeste merken zelf samenstellen of op eigen specificatie bestellen en zijn niet extreem duur.

Een goede fabrikanthiervan is moeller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een wisselpaneel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn draaischakelaars te koop. vraag is wat er mee geschakeld moet worden. check deze site voor meer info