Waar in huis kun je het beste een personenweegschaal plaatsen?

Ik heb een digitale weegschaal en in welke ruimte ik deze zet (al schuif ik maar een paar centimeter) krijg ik een ander resultaat. Wat is nu mijn echte gewicht (en neen, en nu niet zeggen de minst zware;)?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In principe moet hij op een vlakke ondergrond staan, da's belangrijk, hoe hard/zacht die ondergrond is maakt niet zoveel uit. Meeste digitale personenweegschalen wegen tot op 100 gram nauwkeurig. Als je op de ene plek 100 gram zwaarder of lichter bent zou.... ik me daar niet al te druk over maken. Ik zou gewoon even testen door her en der in huis jezelf te wegen zonder... wezenlijk wat aan je gewicht te doen. Als het grootste verschil (op vlakke ondergronden) meer als 300-400 gram is en je het aankoopbonnetje nog hebt zou ik terug gaan naar de winkel, dan zou er iets mis kunnen zijn met de elektronica of... is het qua ontwerp/gebruikte elektronica onderdelen al niet zo'n betrouwbaar apparaat. Je echte gewicht is trouwens zo te noemen, da's exact twee keer de helft :)

Het beste op een beton/tegelvloer want die zakt niet door.En telkens op dezelfde plaats wegen dan weet je of je aankomt of afvalt. Ik zou hem op de badkamer zetten.

Het is simpel: hoe harder de ondergrond hoe zwaarder je bent, maar ook hoe nauwkeuriger je gewicht. Een badkamervloer is dus prima. Let er wel op dat je altijd op dezelfde manier erop gaat staan. Dus niet met b.v. je voeten over de rand. Vind je dat je te zwaar bent, ga je dan wegen op dikke vloerbedekking. Dan valt het altijd mee, maar of je dan echt zo licht bent valt te betwijfelen. :-)

Zet het hem daar waar je het meest naakt ben. De badkamer dus.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100