In slaapkamer schakel knop en schakeltouwtje, als je het schakeltouwtje verweider doet de lamp het niet meer hoe las ik dit op???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

- het touwtje laten zitten
- de andere schakelaar gebruiken
- een klik-aan klik-uit schakelaar inbouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lamp met het touwtje aan doen en daarna niet meer aan de schakelaar van het touwtje komen. Alleen nog maar de schakelknop gebruiken om de lamp uit en weer aan te doen. Dat moet goed gaan.Als je het touwtje weg wil halen dan kan dat natuurlijk; maak het dan los van de schakelaar waar het aan vast geklikt zit. Maar vooral niet vergeten: eerst met het touwtje het licht inschakelen. Succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je dat je de hele schakelaar weghaalt (of wilt halen) in dat geval blijven er waarschijnlijk 3 draadjes over, 2 wissel (beide zwart)en een lampdraad (zwart) of (bruine stroomdraad) Verbind een van de beide schakeldraden met de lamp of stroomdraad en laat de 2e schakeldraad los(wel isoleren met lasdop.
Nu kan je met de schakelaar naast je deur de lamp gewoon aan en uit zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is het juiste antwoord, maar als die kleuren bij jou niet voorkomen is het eenvoudig op te lossen. Namelijk de draad die op de klem zit welke met een "P" gemerkt is gewoon doorverbinden met één van die 2 andere. Let wel , zoals vermeld door jjjgroot, NIET vergeten die 3e draad te isoleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, bedankt voor de aanvulling!