Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gevaarlijk als je drinken over je laptop hebt gegooid en hij maakt allemaal enge knisperende geluiden en wordt een beetje warm? (brand etc)

Ik heb hem geföhnd en aan de stroom oplader gedaan, nadat het was gebeurt, misschien dat dat de oorzaak is? Ik vind het best eng, want die geluiden zijn nu al een uur bezig!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
838

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Nou ik zou er voorlopig geen stroom opzetten.
Laat hem eerst maar eens lekker drogen.
Anders krijg je misschien kortsluiting(brand)
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Gooi maar weg zou ik zeggen
Volgende keer accu verwijderen en spoelen met gedistilleerd water vervolgens drogen en hopen dat hij het nog wil doen HD en dvd gaan meestal stuk door dit soort acties
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal de stroom eraf en zet hem gelijk uit!!!
Je moet gewoon alles goed laten drogen en de accu eruit halen.
Doe je dit niet? Dan kan er kortsluiting komen en dat kan de oorzaak van een kapotte laptop zijn.

Je kan bij wijs van spreken gewoon je laptop onderdompelen.
Maar wat veel mensen daarna doen: ze zetten hem aan terwijl hij nog drijfnat is!
En dat is juist het fatale moment voor een laptop.
Hij moet gewoon helemaal drogen, en daarna kan je hem aan zetten en kijken wat er nog van over is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet em niet föhnen zoiezo heb je niks meer eraan, de muis doet het niet meer en je kan kortsluiting veroorzaken hele huis zonder stroom ook zal ie kunnen ontploffen (denk ik)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas deze kan je weggooien
nooit stroom op een laptop zetten als ie nat is
het is al een wonder als je hem na een hele lange tijd drogen toch aan de praat kan krijgen
nu is het hasta la vista helaas
(Lees meer...)
capthavoc
12 jaar geleden
Hallo, om te beginnen vocht en elektriciteit gaan niet goed samen. Stel dat dus ooit nog eens gebeurt probeer dan er juist voor te zorgen dat alle stroom ontkoppeld wordt, daarmee bedoel ik dus stekker uit het stopcontact maar ook de accu loskoppelen. Het belangrijkste is nu de laptop te laten "drogen", enkele dagen moet je dan aannemen. Je geeft aan dat je knisperende geluiden hoorde, dit voorspeld niet veel goeds. Houd er dus rekening mee dat het systeem niet meer werkt. Zodra je weer stroom op het systeem zet en je hoort het geluid weer stop er dan direct mee. Je kunt je Hardeschijf er uit (of laten) halen. Dan heb je de kans jouw date nog extern gesaved kan worden. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding