Hoe lang kan een Dirt Devil zakloze stofzuiger meegaan?

Elf dagen na afloop van de garantieperiode is mijn Dirt Devil stofzuigerdefect gegaan. Hij stopte er plotsklaps mee en ik rook een brandlucht. Ik heb vandaag contact gezocht met Dirt Devil. Deze gaf aan, dat ik hem vooreigen rekening op kon sturen, vervolgens krijg ik een kostenopgave en dankan ik besluiten of ik hem wil laten repareren. Hij zei dat de motorwellicht doorgebrand is. Ik heb gevraagd of ik korting kon krijgen bij reparatie/vervanging, want van een zo'n stofzuiger mag men toch verwachten dat hij langer meegaat? Dit bleek niet mogelijk. Ik heb ooit iets gelezen, dat de consument na het verstrijken van de garantie nogrechten heeft. Wie kan mij hier meer over zeggen? Alvast bedankt!

Toegevoegd na 31 minuten:
De stofzuiger heb ik gekocht bij www.ibood.nl. Zoals ik al heb aangegeven is de garantie per 20 oktober 2011 verlopen.

Toegevoegd na 39 minuten:
Het betreft een: Dirt Devil Multicyclone Infinity V12 Stofzakloze Stofzuiger.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Kun je niet gewoon met de stofzuiger terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht? Zij zijn namelijk verantwoordelijk voor je garantie-claim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een fraai product dat al na enkele dagen de geest geeft.. Natuurlijk hoeft je dat niet accepteren en je mag minimaal verwachten dat je een ander deugdelijk apparaat krijgt, danwel dat dit apparaat kosteloos wordt gerepareerd.

Zoek even op bijv. google op consument+garantie en dan krijg je de nodige links.
Dit is er bijv. eentje van :
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie?WT.srch=1&WT.mc_id=Thema's&Algemene%20voorwaarden&WT.seg_1=garantie&gclid=CM3z1cevk6wCFQJO3godRh8-og

vr.gr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de mijne nu toch al een aantal jaar en hij doet t nog steeds. Wel klop ik na elk gebruik het filter uit, want ondanks dat gaasje komt er nog veel fijne stof in.
Laatst hield ie er mee op, toen bleek dat aan de voorkant ook een ienieminie filtertje zat. Dat heb ik ook leeg gehaald. Devil laten afkoeken en toen deed ie t weer.
Mijn advies: inspecteer je devil en maak alles los wat los kan en verschoon dat. Niet meteen met schroevendraaier in de weer. Eerst maar eens alle filters verschonen.