Welke FL Studio Driver?

Ik gebruik al heel lang FL studio Asio .

Nou is asio4all ook een bekende. Ik heb al wat gegoogled maar werd er niet veel wijzer van.

Welke driver is nou beter om te gebruiken vooral qua kwaliteit van het geluid?

4 jaar geleden
in: Audio
1.7K
TurfGraver
4 jaar geleden
De asio driver welke bij je audio interface hoort.

Antwoorden (1)

ASIO4all is een "low-latency" driver, en is met name handig als je externe apparatuur hebt aangesloten. Dit is een opensource implementatie voor alle geluidskaarten die standaard geen ASIO driver hebben - meestal goedkopere, consumenten geluidskaarten.

Niet ASIO drivers maken gebruik van lagen in het besturingsysteem, waardoor er vertraging ontstaat. Bij het gebruik van externe apparatuur, merk je dit meteen.

Als je geen externe apparatuur hebt aangesloten, kan je het beste de laatste versie van de meegeleverde driver gebruiken, aangezien die meestal up-to-date zijn, en zo min mogelijk fouten bevatten.

Ik betwijfel of je het verschil ook hoort tussen goedkope geluidskaarten. Duurdere, professionele geluidskaarten worden meestal geleverd mét ASIO driver.