Kan ik een 4k hd blu-ray film afspelen op een gewone blu-ray speler?

Wil 4k he blu-ray films kopen maar heb nog een gewone blu-ray speler. Kan ik deze dan wel al afspelen op een gewone blu-ray speler?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (1)

Nee, dat kan niet.
Dergelijke formaten zijn altijd backwards compatible, maar nooit forwards compatible.
Maw je kan wel BR-disc op 4k-Blu-ray-speler afspelen, maar andersom (wat jij wil) kan niet.
===
https://www.homecinemamagazine.nl/2014/09/4k-ultra-hd-blu-ray-discs-en-spelers-alles-dat-je-moet-weten/
Let wel; alleen Ultra HD Blu-ray spelers kunnen Ultra HD Blu-ray discs afspelen. Wel zijn deze modellen compatibel met eerdere discs, waardoor je met de nieuwste spelers ook standaard Blu-rays, dvd’s en cd’s kunt afspelen.
Toegevoegd op 15 augustus 2020 14:31: tekst