Het belangrijkste verschil is dat een e-reader werkt met gereflecteerd licht en een tablet licht uitstraalt.
Een boek straalt ook geen licht uit en dat doet een e-reader dus ook niet. Dat is dan ook rustiger voor je ogen.
Het nadeel is daarbij wel dan je altijd licht nodig hebt net zoals bij een boek.
De schermen zijn door hun techniek dan ook niet zo snel en e-readers hebben dan ook mindere functionaliteiten dan een tablet. Dus op een tablet kan je meer dan alleen een boek lezen. En ook op donkere plekken zoals in het vliegtuig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een e-reader is speciaal gemaakt om boeken op te lezen dus is het scherm daarop afgesteld. Met een tablet kun je echter meer doen maar die zijn wat minder geschikt om langdurig op te lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals boven.
Een e-reader doet veel langer met een acculading dan een tablet.
Een e-reader is lichter.
Het scherm van een e-reader heeft geen achtergronfd verlichting (een tablet wel) en leest daardoor veel prettiger.