Hoe kan ik mijn CO melder testen of deze echt afgaat als er koolmonoxyde in de lucht is?

Een rookmelder kun je testen door een aansteker eronder aan te steken. Zo ook zou ik een CO melder willen testen. En niet met de testknop want dat is meer voor de batterijen en voor het geluid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ei bakken, net zo lang tot er een berg rook vanaf komt en dan onder de melder houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat om een CO melder en geen rookmelder

Het beste antwoord

Er zijn twee manieren om de koolmonoxidemelder te testen met CO

1) CO wordt geproduceerd door nagloeiende sigaretten en wierook. Demonteer de koolmonoxidemelder in leg deze samen met nagloeiende sigaret of wierook in een kookpan. Druk op de testknop. De melder gaat nu elke 4 seconden de hoeveelheid CO deeltjes controleren. Doe daarna de deksel op de pan. De melder zal de CO deeltjes binnen 60 seconden detecteren en zal 3x luid piepen. Daarna zal het zich resetten naar normale modus. Als de melder niet reageert wacht dan tot er vol doende rook in de pan is en herhaal de testprocedure.

2) De melder kan ook getest worden met een spuitbus met CO. Volg de instructies op de spuitbus. Om het testen te versnellen kunt u weer de testknop indrukken voordat u de CO gaat spuiten. Zodra de melder de CO detecteert zal deze 3x luid piepen. Daarna zal de melder zich reset ten naar normale modus. Het is erg belangrijk dat de CO in de melder blijft hangen (zorg dat het niet wordt weggeblazen door tocht) totdat het alarm afgaat. Als de melder weigert te reageren op CO herhaal de test even later nog eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je CO gaat testen doe dat , is zeker mogelijk met zo'n pan, buiten. CO is en blijft zeer giftig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
In verband met de trage meet frequentie kan ik me voorstellen dat je ook met de spuitbus de CO enigszins om de detector moet houden...