Als mijn windows op schijf c staat, kan ik D dan zomaar formateren?

Als mijn windows op schijf C staat kan ik D dan gewoon via mijn computer > D > rechtermuisknop en formateren. Heb ik daar dan geen cd voor nodig?

Toegevoegd na 36 minuten:
Ik wil nog even zeker weten dat mijn windows ook werkelijk op C staat hoe kan ik dat checken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Wel oppassen, maar het kan gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je operating system windows staat op je C schrijf. Als je D formateert dan verlies je alleen je data op je D schrijf maar kun je nog wel normaal opstarten want windows staat op je c, waar je niets aan veranderd hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter bevestiging: je kunt schijf D: zonder problemen formateren, stel wel je bestanden veilig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kun je gewoon doen. Om zeker te weten of windows op schijf c staat. Open je deze computer, open lokale schijf C: en dan staat onderaan "windows" als hij op C geinstalleerd is.