waneer komt er een nieuwe ipod van apple ?

waneer komt er een nieuwe ipod en waneer komt er een nieuwe ipod touch bedoel ik eigenlijk als er een komt hoeveel megapixel camera heeft die dan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat weet nog niemand!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de tijd rijp is. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat wilt apple nog niet zeggen, maar je kan alvast wel iOS 5 downloaden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Apple heeft tijdens zijn Lets Talk iPhone-evenement twee nieuwe iPod-versies wereldkundig gemaakt. De nieuwe nano krijgt een aangepaste interface en een ingebouwde fitness-app. De nieuwe touch krijgt iOS 5 en is in het wit verkrijgbaar.

De interface van de iPod nano is nu gebaseerd op een carousel met icoontjes waar doorheen gebladerd kan worden. Voorheen waren de icoontjes samen op het hoofscherm geplaatst. Daarnaast kan de kleine muziekspeler gebruikt worden bij wandelen en hardlopen door de ondersteuning van Nike+, waarbij extra accessoires zoals een sensor niet langer nodig zijn. Bij vorige versies van de muziekspeler moesten deze nog apart aangeschaft worden.

Ook heeft Apple het mogelijk gemaakt om een klok op het scherm van de nano te tonen: deze is in zestien verschillende smaken beschikbaar. Tenslotte is er een bevestigingsclip aan de behuizing vastgemaakt. De 8GB-versie gaat 129 dollar kosten, terwijl voor een verdubbeling van het opslaggeheugen 149 dollar neergeteld moet worden. De nieuwe software is ook beschikbaar als update voor oudere Nano's uit 2010.

Apple heeft zijn iPod touch weinig vernieuwingen gegeven. De nieuwe versie gaat iOS 5 draaien, maar deze komt ook voor oudere versies van de touch beschikbaar. Wel wordt de multimediaspeler leverbaar in het wit. Er zijn varianten met 8GB, 32GB en 64GB opslaggeheugen, voor een prijs van respectievelijk 199, 299 en 399 dollar. Op 12 oktober wordt de Touch in de Verenigde Staten uitgebracht, terwijl de Nano direct beschikbaar moet zijn. Wanneer de apparaatjes in Nederland verkrijgbaar zijn, is nog niet bekend.

Verder heeft Apple nog een iPod shuffle in zijn assortiment, maar deze lijkt niet te worden vernieuwd. Daarnaast maakt het bedrijf niet langer melding van de iPod Classic, die over een harde schijf beschikt. Mogelijk gaat de fabrikant deze niet langer aanbieden.