Hoe kan ik autoradio met usb aansluiting in mijn auto het beste aansluiten met behoud van ingebouwde navigatie/radio ?

In ford transit goede boxen en blaupunkt radio, maar geen usb aansluiting. Hoe kan ik mijn autoradio wel met usb aansluiting het beste aansluiten zodat ik ze beide kan gebruiken. En hoe doe ik dat ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
4.7K

Het beste antwoord

Met een FM transmitter.
Deze transmitter sluit je aan op je sigarettenaansteker-ingang.
En aan die transmitter bevestig je je USB.
Daarna voer je dezelfde frequentie die op je transmitter verschijnt, in op je huidige radio.
Vervolgens worden je liedjes op je USB afgespeeld.

Ik moet je wel eerlijk erbij zeggen dat de meeste FM transmitters een slechte kwaliteit hebben, waardoor je vaak een ruis er doorheen hoort..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou ook een kabel kunnen kopen die vanuit je "aux uitgang" naar usb overgaat. Dan blijft de kwaliteit van het geluid stukken beter.

Om antwoord te geven op je vraag zou je (als je een beetje handig bent) de radio met usb aansluiting er extra bij kunnen doen door deze onder je stoel of dashbord, zelf te monteren. Dat houd in, zelf nieuwe kabels trekken, zelf een kastje maken waar je radio in past, zelf dat kastje monteren in je auto en dan alles aansluiten op de bekabeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een Parrot carkit aansluiten op je bestaande radio. Daarmee kun je (naast handsfree bellen) ook muziek afspelen van USB, iPod, of streamen via bluetooth.