Ik heb een auto die met de sleutel op afstand te openen en te sluiten is. Hoe werkt dat precies?

Want de laatste tijd weigert de sleutel regelmatig en ik heb het idee dat het alleen slecht werkt als het " donker" weer is..dus bewolkt... heeft dat invloed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

De sleutel zendt een signaal met een code naar de auto. Een ontvangertje in de auto vangt dat signaal op, herkent de code, en zorgt ervoor dat de sloten worden ontgrendeld.

Zo'n sleutel zal het slechter doen als het batterijtje bijna leeg is, of als het signaal wordt gestoord.

Een bijna leeg batterijtje zou de oorzaak kunnen zijn. Batterijtjes die bijna leeg zijn, doen het net wat beter wanneer ze warm zijn dan wanneer ze koud zijn. Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom hij het bij "donker" weer minder vaak doet: "donker" weer komt vaak overeen met koud weer, althans in dit jaargetijde.

De andere mogelijkheid is dat het signaal wordt gestoord. In dat geval denk ik aan condens in je auto, dat het signaal van de sleutel afschermt; condens treedt misschien eerder op bij "donker" weer, hoewel je ook veel condens hebt bij "helder" weer vroeg in de ochtend.

Er zijn enkele gevallen bekend van storingen op zulke systemen die werden veroorzaakt doordat iemand een slechte wifi-router gebruikte. 't Is misschien wat vergezocht, maar theoretisch zou het kunnen dat één van jouw buren zo'n slecht wifi-station heeft, en dat hij bij "donker" weer meer zit te Internetten dan bij mooi weer.

Toegevoegd na 6 uur:

Wat me zojuist te binnen valt:

Als het goed is, heb je een reservesleutel gekregen. Je zou kunnen proberen of die het beter doet dan de sleutel die je nu gebruikt.

Als de reservesleutel het beter doet, gebruik je die vanaf nu, en bewaar je je huidige sleutel als reservesleutel.

Cryofiel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Maar misschien is je batterij gewoon aan het opraken? Heb ik ook gehad; soms deed-ie het wel, en soms niet. Nieuwe batterij erin: klacht verholpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn tante kon het probleem verhelpen door heel simpel de sleutel IN het contact te doen, en dan op eht knopje drukken, een aantal keren.
Een nieuwe batterij is zo'n gedoe en zoveel werk, dat je beter een hele nieuwe sleutel kan gaan halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dat denk ik niet. Van mijn auto was laatst een sleutel met AB kapot en een nieuwe kostte me 140 harde eurootjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jij mij een min? Omdat mijn tante een andere ervaring heeft dan jij :') ?
De ene ervaring is de ander niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, die min heb je niet van mij. Misschien van iemand met dezelfde ervaring als ik.
Radiografisch , hetzelfde signaal als een bestuurbare auto maar dan met een codering. Ligt aan de batterij waarschijnlijk