ga ik veel verschil merken tussen een scan van 2400x4800 bij 24bit ten opzichte van 2400x4800 met 48 bit?

Ik wil namelijk oude foto's uit fotoalbums (jaren 70/80) inscannen om digitaal en online te bewaren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Foto's inscannen doe ik gewoon op 600x600 24bit. Dat is voldoende om welke foto dan ook later op nog redelijk formaat (max A4) af te drukken. En al helemaal om ze online te bewaren. Bedenk dat hoe hoger de resolutie en hoe hoger de kleurdiepte hoe zwaarder een fotobestand. En qua kleur en scherpte zal een jaren70/80 foto sowieso niet veel beter worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het een gewoon fotoalbum is zal 24 bit zat wezen bij 2400 bij 4800.