hoe werkt een beamer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aansluiten op tv/computer en richten op scherm. Aaanzetten. Zonodig pak je de handleiding

Antwoorden (1)

Vooral met LCD of DLP technologie, als je even op google kijkt vindt je bijvoorbeeld :

LCD (Liquid Christal Display)

LCD projectoren bevatten drie aparte glazen LCD panelen (Rood, Groen en Blauw) voor het beeldsignaal dat naar de projector wordt gezonden.Als het licht op het LCD panel valt kunnen individuele pixels geopend worden om het licht te laten passeren of deze worden gesloten om het licht te blokkeren. Door deze modulerende (aan/uit) situatie wordt een beeld gecreerd dat uiteindelijk via de lens op het projectiedoek valt.

en

DLP™ (Digital Light Processing )

DLP™ techniek maakt gebruik van een optische semiconductor, ook wel DMD (Digital Micromirror Device) genoemd. Hierin zitten tot 1,3 millioen microscopisch kleine spiegels die in een hoek van 10-12 graden kunnen kantelen waardoor het licht wordt weerkaatst naar een ronddraaiend kleurenwiel. Dit kleurenwiel bestaat in de zogenaamde “cross-over” projectoren (geschikt voor data en videoprojectie) uit 4 segmenten (Rood, Groen, Blauw en Wit ) en in de echte videoprojectoren uit 6 segmenten ( 2 x Rood, Groen en Blauw).

Voor het hele artikel kijk op:

http://www.beamerspecialist.nl/technologie.php

Google is your friend!