Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten en wat goede e reader is?

Ik wil met de e reader lekker een boek kun lezen op de bank, buiten in de zon enz. Ook iets van verlichting op de e reader lijkt mij erg praktisch.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Budget?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tussen de 100/200 euro?

Antwoorden (3)

Belagrijk:

- resolutie
- gewicht
- Leesduur (Digitale inkt of een scherm wat spanning nodig heeft om beeld te tonen)
- Contrast
- Bedieningsgemak
- Formats die leesbaar zijn (!)

Kindle is nog steeds een van de beste appraten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een e-reader met e-ink is het beste geschikt om buiten te lezen, e-ink gaat alleen niet samen met verlichting. Je zult altijd een lampje erbij moeten hebben.
Een e-reader met tft-scherm heeft wel backlight maar leest weer wat minder buiten. Zelf heb ik er een met een tft-scherm en ik moet zeggen dat buiten lezen prima gaat. Ik bind het heel fijn dat ik 's avonds en s nachts kan lezen zonder extra lamp.
Punten waar je op moet letten: welke bestandstypes kun je erop lezen (ePub zijn de meeste e-books), hoeveel bladzijden kun je lezen voordat de accu leeg is, evt extra geheugen via SD-kaart, touchscreen of niet, hoe ligt ie in de hand en natuurlijk de prijs.

Succes met de aanschaf en je zult er hoe dan ook veel plezier van hebben denk ik. Ik ben heel blij met de mijne in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de Icarus. Is een eenvoudige maar goede. Je kunt er ook eventueel een leeslampje bij kopen. Bij bol.com momenteel voor 99 euro.