heeft een microfoon een plus en een min?

ik wil graag een microfoontje vervangen, zo'n soort wat in een telefoon headset zit.
Kan ik die gewoon los solderen en er een nieuwe aan solderen? Of zit er ergens een plus en een min?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja je hebt een plus en min dus daar moet je rekening mee houden en als het goede kwaliteit is heb je ook nog een aarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lange gedeelte is de min en de ring op de kop is de plus igv mono, bij een stereo plug zitten er 2 ringen op de kop voor het linker en rechter kanaal.