Wat kan mijn zoontje het beste kopen blackberry of android?

Mijn zoontje van 11 wil graag een telefoon kopen. Wat kan hij beter kopen een android of een blackberry (gezien zijn leeftijd)
Het hoeft geen nieuwe te zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en op de android heb je whatsapp, die werkt ook met iphones. De blackberry is eigenlijk ontwikkeld voor bedrijven met een server voor de mailtjes. Ik zou zeggen neem een android.

Antwoorden (4)

mijn kind is zelf ook 11 maar ik zat ook te twijfel maar de medewerkers van mediamarkt zeiden dat het beter een blackberry te kiezen dan heb je ping en alles enzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een Blackberry wilt, moet je eigenlijk ook een speciaal Blackberry abonnement hebben van minimaal €12,50 per maand. Zelf heb ik ook een Blackberry gehad, maar nu heb ik Android; dit bevalt mij beter, omdat je niet ergens aan vast zit. Ook is er voor Android meer keus, omdat meerdere fabrikanten toestellen met Android maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kies een prepaid telefoon om de kosten in de hand te kunnen houden (bv verkeerde internet instelling bij abonnement kan lekker oplopen).

Android is meestal prima en daar zijn veel goedkopere en goede telefoons voor te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,
Misschien is de vraag niet helemaal juist gesteld. Android is namelijk het besturingsysteem van een bepaald mobiel of smartphone, blackberry is een merk mobiel dat draait op blacberry OS. Wanneer je gaat kijken naar prijs / kwaliteit verhouding zou ik in de meeste gevallen gaan voor een android mobiel. Je hebt al een goede android mobiel vanaf 80 euro tot honderden euros. Daarnaast is een andorid mobiel in de meeste gevallen steviger dan een blackberry. Een blackberry wordt relatief duur verkocht, dit komt omdat je bij een blackberry vooral voor het merk mobiel betaald en niet voor de stevigheid en stabiliteit en levensduur van een telefoon. Daarnaast is een gemiddelde blacberry 180 euro, een groot aantal android mobiels van deze prijsklasse is stukke beter dan deze blackberry (betere processor, ondersteuing, design en stevigheid). Dan nog even over het pingen, hoevaak switcht de jeugd niet van sociale media of alternatieve sms methodes denk aan; hyves, twitter, facebook, linkeln maar ook whatsapp en pingen, de tijd dat de jeugd nu pingt is hoogstens anderhalf jaar niet langer, en is het dan niet verstandig om meteen en mobiel voor de toekomst te kopen i.p.v. een mobiel die men tijdelijk gebruikt om er bij tehoren. U kunt mij altijd bellen via het telefoonnummer 06 154 90 998 of mailen via hulpbijmijncomputer@europe.com.