Is de Canon EOS 1000D een goede camera, of zijn er betere met ongeveer hetzelfde prijskaartje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat is een hele goede camera. Als je een Nikon neemt met dezelfde mogelijkheden als de Canon 1000D, ben je veel duurder uit. Bij Nikon betaal je echt voor het merk hoor. Ik heb zelf de Canon Eos 40D. Ben er nog steeds hartstikke blij mee na zoveel jaar.

Denk altijd aan het volgende:

Ik maak met mijn Eos 40D mooiere foto's als een kennis van mij die een dure Nikon heeft gekocht. Dit omdat ik het toestel van binnen en van buiten ken en weet hoe je de instellingen moet hanteren voor een mooie foto.

Ik zeg altijd: It's the cook, not the kitchen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat is dan precies het verschil tussen de 40d en 1000d?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei dat weet ik niet uit mijn hoofd meid. Dan zou ik er zelf ook even op moeten studeren. De specificaties zijn vast wel op het internet te vinden.

Andere antwoorden (4)

Afhankelijk van wat jou budget is dit wel een goeie start camera.
Je kan ook kijken bij de 100 series dus de 550D of de 600D
Die zijn iets duurder maar daar ben ik ook mee gestart.
Ik heb zelf de 400D en de 7D
Maar al die camera's zijn prima.
De duurdere lenzen helpen meer bij een beter beeld kwaliteit dan de duurdere camera's.
En je eigen inzicht en techniek natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima camera, goede keus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na mijn idee heeft canon nog romel verkocht, en uit ervaring weet ik dt hij best goed is.
Ik weet niet welke tak van de fotografie je wil gaan doen.
Maar bij sport zou ik je wel een sony aanraden.
Voor de rest is canon na mijn mening de beste.
Veel plezier met deze prachtige hobby!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de Canon EOS 1000D is echt een geweldige camera

Toegevoegd na 36 seconden:
deze camera is de beste camera van deze prijs