hoe neem ik geluid op een goede manier op?

ik heb een webcam met microfoontje in mn laptop zitten, maar als ik dan ga gitaarspelen, neemt hij het niet op een mooie manier op.

het kraakt dan nogal

een vriend van mij heeft een studiomicrofoon, maar die neemt het heel zacht op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.1K

Antwoorden (4)

het leuk mij om mijn gitaarspel op te nemen met het microfoontje van mijn headset. Toch is het geluid dan niet optimaal. Voor goed geluid zul je toch echt een microfoon moeten aanschaffen.
De zachte opname van de vriend zal waarschijnlijk wel verholpen kunnen worden het aanpassen van zijn opname instellingen.

Toegevoegd na 24 seconden:
*het lukt mij :P (regel 1)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je elektrisch of akoestisch speelt, maar ik heb van het merk Line 6 een kastje (Gearbox) dat ik tussen mijn computer en mijn gitaar moet stoppen (gitaar-gitaarkabel-kastje-usb-computer) en daarmee kan ik op mijn computer opnemen. Je kan het niet met een akoestische gitaar, behalve als hij semi-akoestisch is (dus met een jack-ingang).

Hierdoor kan ik direct op de computer opnemen en zit er ook nog software bij, waardoor ik allemaal effecten heb (distortion, chorus, flanger, clean, van alles :P). Hier kan ik dus gitaar spelen via mijn computer en ook nog eens opnemen, zonder allemaal storingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om met een studiomicrofoon op te nemen heb je een voorversterker nodig. Je kunt 'm niet rechtstreeks in de microfooningang van je geluidskaart prikken. Je kunt een losse voorversterker kopen, maar ook een eenvoudig mengpaneel. Voordeel daarvan is dat het veelzijdiger is en dat je meer controle over het geluid hebt omdat er toonregeling e.d. op zit.

Spirit is een niet te duur maar goed merk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook voor een USB microfoon kunnen gaan.
b.v. http://www.bax-shop.nl/bekijk-alle-producten-in-de-shop.html?keyword=usb%20microfoon&gclid=CMe6mqfIgqkCFYSGDgodoH07SA

Nadeel is dat je hem alleen in je PC kunt gebruiken.