Welke Canon is het meest geschikt voor foto's maken. Welke lens is verstandig erbij te kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ging fout.

Antwoorden (2)

Alle canon fotocamera's zijn geschikt om foto's mee te maken. Wat voor jou 'geschikt' is zul je dan wel eerst moeten melden, anders kunnen we er niets mee.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puur alleen foto's maken. Wel een met spiegelreflex. Nog geen ervaring met Canon en prijs liefste niet al te hoog..
paulus811
12 jaar geleden
De betere compactcamera's zijn minimaal net zo goed als de goedkoopste spiegelreflexen. En de eersten hebben tegenwoordig een groot optisch zoombereik en daarnaast natuurlijk het veel compactere ontwerp zodat je de camera overal mee naar toe kunt nemen. Ook zijn er compactcamera's met verwisselbare lenzen zoals de Sony NEX serie. Ik heb het idee dat je een Canon wilt, maar niet weet waarom. Klopt dat? Prima camera's overigens, maar er is zoveel meer te koop.
De canon 600D.
Kun je jaren mee doen, want de camera groeit als het ware mee.
Kost zo rond de 700 euro met kitlens maar dan heb je wel wat.
Alle canon accesoires passen erop, dus de lens of flitser die je ervoor koopt kun je later op een andere camera ook gebruiken.
Ik weet niet wat je met fotografie wil gaan doen, maar met de kitlens zit je goed voor de dagelijkse foto's
Een zoomlens erbij is vaak erg handig voor bijvoorbeeld vakantie's
Een marcro lens voor fotograferen van producten en andere dingen van dichtbij en een groothoek/fisheye vooral voor omgevings/ landschaps fotografie.
Wil je natuur gaan doen dan kun je het beste een tele lens kopen.
Veel succes met deze leuke hobby :)