Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat mijn laptop soms zo ontiegelijk heet wordt?

Ik heb een laptop (HP) en als 'k die dan aan heb staan en op m'n schoot heb staan, dan wordt die soms zo warm dat m'n benen er helemaal rood van zijn..
ik heb wel eens gehoord dat dit vaker voorkomt bij laptops van HP, klopt dit? en hoe komt dit, en hoe is dit op te lossen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt hem wel degelijk op je schoot houden alleen moet je erop letten dat je de lucht in/uitlaat niet blokkeert met je benen! (Zie plaatje) Als je laptop tijdens het koelen een hoge piep geluid of extra veel herrie maakt kun je overwegen om hem open te (laten) maken en het schoon te maken.

Toegevoegd na 39 seconden:
Dus stofvrij maken van de ventilator ed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat hij niet goed kan afkoelen als je hem op je schoot hebt.Kun je een soort koelplatvorm voor kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een laptop heeft frisse lucht nodig ;)
Je benen zijn ook warm, zet hem op tafel oid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er eens met een stofzuiger onder gaan, onder dat roostertje zeg maar. Werkt echt! En de laptop gaat weer een stuk langer mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook ooit eens gedaan en toen ging mijn laptop kapot.
Alle moderne laptops worden bloedheet na een tijdje.
Ze moeten steeds platter worden (dat vindt de consument mooi) maar de warmte van binnen wordt maar moeilijk afgevoerd. Een hete laptop gaat warmte uitstralen, met name aan de onderkant. Je benen isoleren goed en zijn ook warm, dus dat maakt het er niet beter op.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
je moet hem gewoon even op de tafel zetten, dan koelt hij wel af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet dat je laptop warm wordt, maar het accu van laptop wordt meest warm. Daar vandaan. En op je benen koelt die zich niet zo snel af...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga ook een koelingsmat aanschaffen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding