Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om een externe harde schijf op 2 apparaten aan te sluiten zonder internetverbinding? [zie uitleg]

Mijn moeder heeft 2 volautomatische borduurmachines voor het bedrijf, we kunnen bedrijfslogo's borduren, maar ieder logo die ze heeft gedaan, zet ze op een USB stick, en dus moet ze aldoor de USBstick verwisselen, kan ik er ook een extern harde schijf tussen zetten, die naar beide machines leidt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een externe harde schijf heeft volgens mij die mogelijkheid niet (correct me if i'm wrong), maar wat je wel makkelijk zou kunnen doen is een kleine server bouwen.
Volgens mij kan je daar gewoon een oude pc voor gebruiken, dan hoef je dus de logo's maar op één pc te zetten, en dan vanaf die andere computers in te loggen op die ene pc. Heb je geen internet voor nodig, wel zo'n netwerkkabel, en een (oude) pc.

Toegevoegd na 8 minuten:
Er zijn ook usb netwerkkabels, ze zijn minder snel maar dat maakt voor logo's niet zoveel uit lijkt mij. Ook schijnt het lastig te zijn om een netwerk op te zetten met een usb kabel, vanwege de drivers + software die je nodig bent. Al vraag ik mij af hoe moeilijk het nou echt kan zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar op de borduurmachines zit alleen een ingang voor usb, want hier had ik ookal aan gedacht ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, vandaar zonder internetverbinding. Helemaal zonder netwerkkabel dus! Ik vraag me af of je geen netwerkkabels met usb aansluiting hebt (usb - usb kabel). Zal even zoeken.
Als de 2 computers niet met een netwerkkabel met elkaar verbonden zijn kan je ervoor kiezen om in elke computer een usb-dongle voor draadloos 'internet' te gebruiken. Je kan dan een zgn 'ad-hoc' netwerk opzetten en de 2 computers met elkaar verbinden. Zo kan je dus bestanden van de ene naar de andere computer kopieeren (of gewoon lezen vanaf de andere computer. Voorwaarde is wel dat de computers niet te ver uit elkaar staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding