Ja, dat kunnen ze allemaal, het geluid van een piano nabootsten. Het ene merk doet dat beter dan een andere.

De beste noemen zichzelf geen keyboard, maar digitale piano. Het klavier is wat langer en de klank ook vaak beter. Er zijn dan ook pedalen om het geluid "elektronisch"te dempen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn simpel gezegd twee technieken: De een bootst het geluid na, de ander werkt met opgenomen samples van een echte piano.

Er zijn een hoop merken die goede electronische piano's maken, waaronder yamaha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kunnen ze allemaal, maar nooit zo goed als een piano. De aanslaggevoeligheid is altijd anders, en de effecten van verschillende manieren van aanslaan worden anders doorgegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een keyboard kan dat eigenlijk niet. Een echte piano heeft ook nog zoiets als aanslaggevoeligheid, als je een toets harder aanslaat klinkt die ook harder. Sommige dure keyboards hebben dat wel, maar het geluid blijft toch nep, doordat de toon kunstmatig opgewekt wordt en niet mbv een snaar. Ook is van de keyboards voor amateurgebruik het toetsenbord kleiner.

Een digitale piano komt wat meer in de buurt. Die werkt met samples die de toon van een echte piano bevatten. Deze piano's zijn ook aanslaggevoelig. Een digitale piano heeft een volledig toetsenbord met 88 tonen. Maar een goede digitale piano is wel duurder dan een keyboard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je moet je midicontroler op de pc aansluiten en met de juiste programmas werken. Dit is dan,een super goeie. Oordeel zelf. http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F%3Fgl%3DNL%26hl%3Dnl&errmsg=INVALID_STATE_ERR%3A%20DOM%20Exception%2011&gl=NL&hl=nl&rdm=4nxzy2e2b&reload=5#/watch?v=cjl9l63g624