Wie weet waar je batterij B01 100mAh 1.2V kunt krijgen ( het is een soort half AAA baterijtje)?

het batterijtje komt uit een race autotje van x-trek II zo'n radiografische bestuurbaar. het is een oplaadbaar batterijtje. ik had ze alleen nog nooit gezien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (4)

kijk eens op www.dealextreme.com
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij (weet 't dus niet zeker) zijn dat dezelfde die ook gebruikt worden in bewegingsmelders en deur- en raamcontacten bij alarminstallaties. Dusr dat is dan te verkrijgen bij zaken als Praxis, gamma enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt deze in de meeste gevallen krijgen bij bedrijven die auto radio's en auto alarmen in bouwen. Of een bedrijf die radiografisch bestuurde autootjes verkoopt. Er even vanuit gaan dat je deze niet bij de Gamma/Praxis/Hubo zult vinden. Dit zijn overigens dezelfde batterijen die ook in de zendertjes zitten...

Genant detail: 100mAh is hoogspanning...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zet er niet bij van welk merk en of ze NiMH of NiCd zijn en iets zegt me dat het door jou aangehaalde B01 eerder onderdeel is van een typering door de fabrikant gegeven, ik vind hem namelijk niet terug in de lijst met batterijtypes, zie link.

Het zijn oplaadbare, dus de 1.2V klopt daarmee wel, niets geks aan in ieder geval. Verder zeg je 100mAh, maar dat zegt alleen wat over de capaciteit. Wanneer je een dergelijke batterij vindt met een hogere capaciteit, dus bijvoorbeel 600mAh kun je die gerust gebruiken, die kan gewoon langer mee na opgeladen te zijn. Overigens kan het dan wel langer duren om hem weer op te laden, maar dat spreekt voor zich.

Ik denk je batterijtje hier wel tussenstaat: http://www.accu-winkel.nl/Batterij+en+accu+shop/Modelbouw+Ni-Mh+accu/Enkele+cellen+Ni-Mh

Dat is de soort NiMH (nikkel metaalhydride), maar als er NiCd in zit moet je hier kijken: http://www.accu-winkel.nl/Batterij+en+accu+shop/Modelbouw+Ni-Cad+accu/Enkele+cellen+Ni-Cad
Het is dus niet mogelijk om een NiCd te vervangen door een NiMH soort of andersom zonder het laadcircuit te veranderen, dus daar moet je erg goed op letten.

Plaats anders even een aantal goede detailfoto's van het batterijtje dat er uit komt of bel die winkel op, we kunnen hier wel veel gissen, maar zoals gezegd is het of een heel erg exotisch ding waar geen standaard voor is afgesproken (geloof ik niet, de fabrikant zou wel gek zijn) of we zoeken nu naar een verkeerd typenummer.